Kalendarz

Lipiec 2020
P W Ś C P S N
« Gru    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Dlaczego warto chodzić na spacer?

Spacer może wydawać się na pozór niewinny i niezbyt męczący. Ale tak naprawdę jest to wartościowa aktywność fizyczna, bardzo korzystnie wpływająca na nasze zdrowie i samopoczucie.

Spacer po zdrowie!

Nie od dziś wiadomo, że ruch na świeżym powietrzu jest zdrowy. Dzięki codziennym spacerom możemy zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia chorób serca i cukrzycy. Wzmocnimy nasz układ krążeniowo-naczyniowy i zredukujemy poziom cholesterolu. Chodzenie wspomaga wchłanianie wapnia w organizmie, dzięki temu  poprawimy sprawność naszych stawów, mięśni i kości. A przede wszystkim poprawimy naszą sprawność fizyczną. Dzięki regularnym spacerom nasz organizm, będzie w stanie znieść większy wysiłek i pokonywać dłuższe dystanse.

Spacer po wymarzoną sylwetkę!

Spacery to nie tylko poprawa naszego zdrowia, ale też wyglądu. Regularne spacery mogą w przyjemny i niezbyt męczący sposób zapewnić nam pozbycie się zbędnych kilogramów. Oczywiście na efekty będziemy musieli poczekać troszkę  dłużej, niż w przypadku bardziej męczących ćwiczeń, ale na pewno warto spróbować. Ważne, aby spacerować przynajmniej 45 minut dziennie. Tempo marszu nie jest aż tak istotne, jak dystans, który pokonujemy. Gdyż, aby spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinniśmy pokonywać coraz to dłuższe trasy. Ważna jest odległość, a nie szybkość z jaką ją pokonamy.

Spacer po lepsze samopoczucie!

Spacery poprawiają również nasze samopoczucie. Dzięki nim możemy uniknąć chronicznego zmęczenia i wahania nastroju. Jest to świetny sposób na depresję. Osoby cierpiące na tą przypadłość mają szansę poszerzyć relacje społeczne. Dzięki pozytywnym emocjom jakie towarzyszą spacerom  mają możliwość zwalczyć chorobę.

Spacery dostarczają również mnóstwo energii. Podczas chodzenia nasz organizm zostaje dotleniony, a tym samym lepiej się czujemy. Mamy więcej siły i motywacji. Jesteśmy po prostu szczęśliwsi.

Spacer po lepszy sen!

Dotlenienie organizmu wpływa również na lepszy sen. Jeśli regularnie zaczniemy spacerować nie grozi nam bezsenność i problemy z zasypianiem. Wystarczy każdego dnia przejść się 45 minut na świeżym powietrzu, aby dużo lepiej i znacznie szybciej zasypiać. Poza tym jakość snu po takim ruchu również się poprawia. Wstajemy zadowoleni i wypoczęci.

Spacer po kreatywność!

Jest to także świetny sposób na pobudzenia naszego mózgu. Dzięki sporej dawce tlenu jakiego dostarczamy organizmowi, możemy lepiej myśleć. Przez co ułatwia się przepływ krwi, a tym samym przyswajanie endorfin. Jesteśmy bystrzejsi i bardziej kreatywni.  Poprawia się nasza koncentracja, pamięć i przyswajanie informacji. Podczas spaceru mamy okazję przemyśleć swoje sprawy i rozwiązać problemy, po spacerze mamy inne podejście do wielu spraw. Potrafimy znaleźć wyjście i rozwiązanie naszych trosk. Dzięki spacerom nasz mózg pracuje znacznie lepiej i wydajniej.

Spacer to aktywność fizyczna, która nie wymaga od nas zbyt dużego wysiłku, ale za to dostarcza ogromną ilość korzyści. Dlatego powinniśmy spacerować jak najdłużej i jak najczęściej, a na pewno będziemy zdrowsi, zadowoleni z życia, a do tego poprawimy wygląd naszej sylwetki. Spacer jest po prostu fantastyczny!