Kalendarz

Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Gru    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Fitoterapia – naturalna medycyna dla Twojego zdrowia!

W dzisiejszych czasach bardzo często nie docenia się dobrodziejstw, które płyną z zastosowania ziół i przypraw w codziennej diecie. Oczywiście, w niektórych kręgach medycyna naturalna jest popularna, a ludzie stają się bardziej świadomi wartości, jakie za sobą niesie. Błędnym jest myślenie, że ziołolecznictwo to dziecina mglista i trudno dostępna. W tym artykule przedstawiamy najzdrowsze zioła i przyprawy, które każdy powinien mieć na co dzień w swojej kuchni. Dowiedz się, co powinieneś stosować w codziennej diecie, aby czuć się dobrze i zachować zdrowie na długie lata.

Fitoterapia – co to takiego?

Fitoterapia to nic innego jak ziołolecznictwo, czyli medycyna naturalna – czerpiąca korzyści z zastosowania naturalnych składników. Coraz częściej myśli się o niej, jako o uzupełnieniu terapii różnych schorzeń, ale tak naprawdę warto potraktować ziołolecznictwo jako codzienną profilaktykę chorób. Niewiele osób wie, że zioła i przyprawy, mające zbawienny wpływ na nasze zdrowie są ogólnodostępne i można je znaleźć niemalże w każdej kuchni! Stosowanie ich w codziennej diecie pozwala uniknąć złego samopoczucia i wielu chorób. W dawnych czasach, kiedy medycyna nie była jeszcze tak zaawansowana, dodawano przyprawy i zioła do potraw nie tylko, aby wzmocnić i podkreślić smak, lecz także, aby chronić organizm przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

Zdrowe zioła w codziennej diecie

  • Pieprz – jest to przyprawa, która przede wszystkim wpływa pozytywnie na trawienie, ponieważ wzmaga produkcję soków trawiennych. Pieprz jest także wskazany w problemach z układem moczowym – dezynfekuje i jest silnym antyoksydantem. Z używaniem pieprzu muszą uważać osoby z problemami zdrowotnymi w obrębie żołądka i dwunastnicy.
  • Rozmaryn – to popularne zioło, które możemy znaleźć w każdym sklepie zarówno w postaci świeżej, jak i suszonej. Jest to propozycja dla osób, które mają problemy z wątrobą, nerkami czy żołądkiem. Rozmaryn wpływa kojąco na układ pokarmowy, gdyż niweluje stany zapalne i działa dezynfekująco. Z powodzeniem możemy dodawać go do mięs, makaronów czy sałatek.
  • Tymianek – z łatwością możemy znaleźć go na targu czy w sklepie. Tymianek oczyszcza drogi oddechowe, pobudza wydzielanie soków trawiennych, pozytywnie wpływa na układ pokarmowy, a także łagodzi wzdęcia, dlatego doskonale nadaje się do tłustych mięs i ryb. Tymianek jest również bardzo popularny w kuchni prowansalskiej.
  • Kurkuma – to przyprawa wywodząca się z Indii. Jednak nie sposób nie wspomnieć o jej drogocennych właściwościach, Polecana jest na przeziębienie, gdyż wzmacnia nasz układ odpornościowy. Badania wykazały, że ma w sobie również właściwości antyrakowe i jest dobrą profilaktyką nowotworów. Doskonale pasuje do drobiu, jako dodatek do sosów – zarówno tych do mięsa, jak i sałatkowych – a także ryżu, warzyw czy omletów.
  • Pietruszka – w kuchni polskiej jest stosowana bardzo często, chociażby jako dodatek do zup, twarożku czy sałatek. Pietruszka jest nieocenionym źródłem witamin, a zwłaszcza witaminy C, która wzmacnia naszą odporność.

Warto korzystać z dobrodziejstw, jakie dała nam natura, aby żyć długo i zdrowo!